מו-תג

אז מה זה בעצם מיתוג?
הפירוש המילולי של המילה הוא: מוצר+ תג.
בשונה ממוצר לא ממותג, מותג הוא מוצר עם תג, תג ערך. (לא, לא מדובר על תג מחיר….)
 
בשביל להבין נחזור קצת אחורה.
לפני שנים המסחר התנהל כולו על בסיס צורך פיזי.
בכל עיירה היה נגר אחד, אופה אחד וחייט אחד. כשאדם היה צריך חפץ או שרות מסויים הוא פשוט היה לבעל המקצוע, ומקבל או מזמין את מבוקשו. 
 
עם התפתחות המהפכה התעשייתית במאה ה-19 השתנה העולם. הייצור הפך למהיר וזול יותר ויותר. העולם הוצף בשפע,
והסוחרים נותרו עם השאלה המהדהדת- איך מוכרים את כל התוצרת? איך מוכרים זוג נעליים נוסף לאדם שכבר יש לו זוג אחד?
כתוצאה מכך נפתחה התחרות על ליבו של הצרכן, והסוחרים הבינו שכדי למכור כבר לא צריך לספק לאדם צורך פיזי, אלא צורך רגשי. לספק לצרכן מענה לצרכים הרגשיים והנפשיים שלו. להניע את הצרכן לקנות מוצר דרך סיפוק הצרכים הרגשיים שלו. לספק לו את הצורך באהבה/ בטחון/ שייכות/ חדשנות/ הנאה/ כבוד ועוד שלל ערכים דרך המוצר.
 
לדוג' לא נמכור לבנאדם כוס קפה, אלא חווית רוגע. לא נמכור לבנאדם תוכנית השקעות, אלא תחושת ביטחון.
לא נמכור חומוס, אלא חיבור לאוטנטיות.
וזהו בעצם מותג- מוצר עם תג= טיקט זיהויי ברור שמבדל אותו משאר המתחרים עם ערכים, חוויות, רגשות ותפישה ייחודית.

כתיבת תגובה

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו תוכן מעניין:

פוסטים נוספים:

מו-תג

מו-תג אז מה זה בעצם מיתוג?הפירוש המילולי של המילה הוא: מוצר+ תג.בשונה ממוצר לא ממותג,

קראו עוד »
סגירת תפריט

מלאו פרטים והכנסו להגרלה:

ההגרלה תערך בתאריך 12/12/18 | הזכיה אישית ואינה ניתנת להעברה | שמות הזוכים ישלחו במייל